fredag 29 november 2013

Tänka sig att det redan är fredag!
Helt sjukt...
Det har varit en helt super bra och väldigt händelserik vecka. I måndags börjades de bygga balkonger hos os och jag flyttade hem till en vän i Årsta, i tisdags blev det en roadtrip till mitt vackra Eskilstuna och middag med en karl vid namn Christoffer, onsdagen bestod av handling, handling och handling och torsdag slappar dag. Så vi får väl helt enkelt se vad en fredag som denna har att bjuda på.

Min slappar torsdag slutade i tårar - lättnadstårar, ilsketårar...ja ungefär alla ord du kan sätta framför beskriver känslan jag fick igår. Det kom tårar konstant i säkert två timmar...Tänk att man kan bli så berörd och tagen av en människas blogg, en människa som man bara träffat ett få tal gånger men som man ändå känner för?

Allt var en slump, men jag fick komma i på djupet i en fars liv. Djupet av rädsla, ilska, tvister och kärlek till ett barn - ett barn som inte längre har sin pappa i närheten så som hon hade förut.

Jag inser att alla gör vi misstag, men jag är inte den personen som dömer en människa efter vad han tidigare gjort eller om han nu för tiden är en tatuerad VD. För mig finns bara det som är NU med en släng av det som varit - det är ändå det som format den människan som idag vandrar på denna jord. Det som finns idag var den jag var ute och åt middag med både tisdag och onsdag denna vecka.

Livet är inte alltid bra men jag kan i alla fall säga att det blir bättre! 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar