onsdag 22 maj 2013

Power Park!


Stora ätar/ nöjesdagen nummer 1.
Idag började min dag tidigt. Var uppe redan 06:30 för att göra lite ärenden innan vi gemensamt skulle åka med hela skolan till nöjesparken Power Park, som ligger någon timme från Vasa. 
Väl inne omringades man av entusiastiska barn och man började genast känns sig lite för gammal för att vara där. Men ja citerar min lärare ''det är ju insidan som räknas'' och det stämmer ju. Man är egentligen inte ett enda år äldre än vad man känner sig på insidan!
Åkturer för hela slanten blev det så klart; Fritt fall, berg&dal banor, spöktunnlar, radiobilarna och massa onyttig mat! Men det är sånt som hör till.
Kebab&''franska'' som österbottningarna kallar pommes frites, mjukglass med strösel aka 'Softis' och medtagen lunch med kamraterna i gräset innan allt de roliga kunde börja.
Idag har jag verkligen känt mig som ett litet barn, HELA dagen!

Under hemresan skulle jag plugga in 45 st klassiska låtar som vi skulle ha omprov på när vi väl kommit hem. Det som inte fick hända hände; Jag somnade så klart ifrån musiken i lurarna och bytte med 100% låtlista i sömnen för när jag vaknade upp hade jag en helt annan typ av musik i öronen plus att min musiklärare står mitt framför ansiktet på mig och säger ''Bella vi är framme nu'' o då hade jag inte märkt att bussen var framme vid skolan. 







I kväll kommer jag garanterat sova som ett litet barn!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar